Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av CJ91 - 8 oktober 2010 12:06

Dags för NHL-premiär i Globen mellan Columbus Blue Jackets och San Jose Sharks! I Sharks finner vi de båda svenskarna Douglas Murray och Niclas Wallin medan vi i Blue Jackets finner Anton Strålman, Kristian Huselius och Samuel Påhlsson.


Sharks vann 3 av 4 möten mellan laget förra året och brukar vara starkt under grundserien. Man har ett mycket starkt lag med spelare som Joe Thornton, Dany Heatly och Patrick Marleau, vilka utgör en mycket stark förstakedja. Bakom dessa finner vi svenska busen Douglas Murray och Duktige Dan Boyle. I andrakedjan har man Joe Pavelski som är en av mina egna favoriter. Inför matche så störs man inte av några skador. Har inför säsongen ersatt gamle målvakten Nabokov med Chicacos guldmålvakt från förra säsongen Antti Niemi, man har även fått in Antero Niittymäki (Tapa Bay). Man har också tappat rutinerade Rob Blake (slutat) på backen inför den här säsongen.


Blue Jackets står idag som hemmalag bilket inte kommer spela någon större roll, kommer nått lag ha fördel av publiken så tror jag det är Sharks då Murray är en pobulär spelare i Sverige. Blue Jackets har förutom de svenskar jag nämnt den stora stjärnan Rick Nash som tillsammans med Antonie Vermette och Huselius bildar förstalinan. Ser bra ut även för Blue Jackets på skadefronten och enda frågetecknet är Kris Russel som till vardags spelar i andra backparet.


Spel: 2

Odds: 1.96

Insats: 6/10


CJ91

Av CJ91 - 8 oktober 2010 11:04

Så var första dagen avklarad, inget flyt med rekandet då både Pittsburg och Chicago förlorade. Chicago hade ju räckt att de vunnit i sudden vilket det blev men tyvärr var det Colorado som drog det längsta strået där och och vann med 4-3(sd). Pittsburg då, jo där hade jag en enkel 1a men tyvärr så slutade det med Philly-seger 2-3. Men för egen del så slutade jag nästan +/- 0 iaf då jag livade Carolina som slog Minesota med 4-3 i Helsingfors. Lirade även Edmonton hemma mot Calgary som jag var inne på, på gästboken men tyvärr vågade jag dock inte reka den matchn vilket var synd då Edmonton vann med 4-0. Här på bloggen ligger jag nu på 0/2 rekar vilket inte är okey! Men tror mig hittat några bra spel idag, som kommer upp senare, då jag vill läsa på lite mer om matcherna först innan jag skriver. Kommer nog ingen rek till första matchen Carolina-Minesota kl.18.00 men innan andra matchen kl.21.00 så kommer minst en rek ligga ute.


Dagens matcher:

Carolina-Minesota (Hartwall Arena)

San Jose-Columbus (Globen)

New Jersey-Dallas

Detroit-Anaheim

Ottawa-Buffalo

Atlanta-Washington

Av CJ91 - 8 oktober 2010 00:24

Dags för Pittsburg att spela första NHL-matchen i nya arenan Consol Energy Center med plats för 18 087 åskådare. Detta är en mycket het match där Pittsburg säkert vill ta revanch efter att Flyers blev bästa lag från conferencen förra säsongen då man i finalen förlorade mot Chicago. Pens har till säsongen tappat Gonshar till Ottawa men ersätt med bättre defensiv i form av Paul Martin (devils) och Michalek (Phoenix). Har även tappat Ponikarovsky (LA) ochJordan Leopold (Buffalo).


Philly har inför säsongen tappat viktige Simon Gagne (Tampa) och har idag viktige backen och ledaren Chris Pronger skadad och i kassen finner vi en ung ryss vid namn Sergei Bobrovsky, alltså inte varke Leighton eller Boucher. Vet dock inte hur detta påverkar då jag inte känner till honom något vidare.


Slutligen tror jag Pens drar det längsta strået i den här matchen och till 1.97 på Betfair så måste jag lira här!


Tips: 1

Odds: 1.97

Insats: 7/10


CJ91

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards